ضدنرم بودن در خروجی لایت روم 4

قطع به یقین پیش آمده است بعد از عکاسی از منظره ای عکس بنظر دلنشین نیامده است. شما با اعمال فیلتر ها بر روی عکس میتوانید بر زیبایی عکستان بی افزایید. این فیلترها در نرم افزارهای گوناگون قابل دسترس هستند اما مهم ترین و راحت ترین نرم افزار در استفاده لایت روم است. اگر به دنبال یادگیری کار با لایت روم هستید و همچنین اگر به دنبال آموزش لایت روم به زبان فارسی و حرفه ای هستید اینجا کلیک کنید.

آموزش لایت روم جدید در Lightroom 4 توانایی پیش نمایش نحوه چاپ شما قبل از چاپ است. این چیزی است که باید در توسعه انجام شود و نه در ماژول چاپ. این امر عمدتا به این دلیل است که فقط ماژول Develop می تواند یک پیش نمایش واقعاً دقیق از شکل ظاهری تصویر را ارائه دهد و همچنین به این دلیل که برای دستکاری نرم براق کننده ها باید به کنترل های Develop (بیشتر صفحه های Basic ، Tone Curve و HSL) دسترسی داشته باشید. او را تصویر کرده و به او نگاه کنید تا جایی که ممکن است به استاد نزدیک باشد. اما قبل از اینکه به مکانیزم ضد نرم بودن در لایت روم نگاهی بیندازیم ، اجازه دهید برخی از محدودیت های مدیریت رنگ را در نظر بگیریم تا در هنگام اثبات نرم ، بهتر بتوانیم بفهمیم چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید.

در آموزش لایت روم نقطه سفید تنظیم شده برای کالیبراسیون نمایشگر در خنکی یا گرمای تصاویر شما بر روی صفحه نمایش تاثیری ندارد. هنگام ارزیابی رنگ ، چشمان شما همیشه نسبت به همه آنچه که آنها به عنوان سفیدترین قسمت هر صحنه تصور می کنند ، تطبیق می یابد. بنابراین ، مهم نیست که تصویری را با یک نقطه سفید گرم یا سرد مشاهده می کنید: چشمان شما به طور خودکار پراکنده می شوند. به همین ترتیب ، وقتی چاپی را در شرایط نوری مختلف مشاهده می کنید ، دوباره چشمان شما سازگار می شوند. آنچه مهم است این است که هنگام مقایسه همزمان ، مانند مقایسه یک چاپ روشن شده توسط یک نمایشگر رنگی کالیبره شده ، نقطه سفید نمایشگر دقیقاً با بیننده بیننده مطابقت دارد.آموزش لایت روم.

چرا آنچه می بینید همیشه چیزی نیست که به دست می آورید

برای آموزش لایت روم هرگاه مردم شکایت می کنند که مدیریت رنگ کار نمی کند ، معمولاً به انتظارات غیرمعقول در مورد چگونگی عملکرد یک سیستم مدیریت رنگ برمی گردد. فرض بر این است که هنگام عکاسی از یک صحنه می توانید انتظار داشته باشید که آن را به صورت دقیق روی مانیتور کامپیوتر و همچنین به صورت چاپ شده نشان دهید. مدیریت رنگ مطمئناً می تواند شما را در رسیدن به این هدف مطلوب یاری کند ، بنابراین شما می توانید محدودیت هایی را که در حال انجام آن هستید درک کنید. ابتدا باید تخمین بزنید که اگرچه دامنه کنتراست یک صحنه نور روز ممکن است تقریباً 10000: 1 باشد ، اما حداکثر دامنه کنتراست که می توان با یک خروجی چاپ به دست آورد فقط 300: 1 است. با این حال ، محدوده کنتراست یک نمایشگر کامپیوتر ممکن است فقط 1000: 1 باشد. بنابراین از نظر کنتراست ، نمی توانید انتظار داشته باشید که نه نمایشگر کامپیوتر و نه خروجی چاپ با صحنه اصلی مطابقت نداشته باشد. مهمتر توانایی هر دستگاه در زنجیره در گرفتن یا تولید مثل رنگهای دقیق است. هنگامی که اطلاعات مربوط به تن و رنگ را ضبط می کنید ، توسط حساسیت طیفی حسگر تعیین می شود. به عبارت دیگر ، اگر حسگر شما نتواند رنگ های خاصی را “ببیند” ، نمی تواند آنها را ضبط کند. این بسیار مهم است که آیا یک تصویر در حالت JPEG یا حالت خام گرفته می شود. اگر به صورت JPEG ضبط شود ، بلافاصله فضای مورد استفاده در جزئیات تصویر را محدود می کند ، اما همچنین مقیاس پرونده را برای گرفتن در فضای RGB انتخاب شده ، همانطور که در دوربین تعریف شده است ، محدود می کند. به طور معمول sRGB یا Adobe RGB خواهد بود ، هر دو به طور قابل توجهی کوچکتر از مقیاس اصلی سنسور در حالت خام است.آموزش لایت روم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *