ورود تصویرسازی به افترافکت با آموزش افتر افکت

یکی از مهم ترین مسائلی که در ساخت موشن گرافیک اهمیت دارد استفاده از تصویرسازی کاراکتر و لوگو و… میباشد که میتوان وارد نرم افزار نمود و آن را انیمیت کرد و به حرکت درآورد از همین رو که در دوره های آموزش افتر افکت زیاد به این مورد پرداخته نشده است در این مطلب آموزشی ما به صورت کامل آن را تشریح کرده و توضیح داده ایم.

نمی توانم شروع کنم به شما بگویم چند پرونده Adobe Illustrator برای انیمیشن پویا به من منتقل شده است که پس از جلوه ها به وضوح آماده نبودند. پرونده ها ممکن است حاوی یک لایه بزرگ باشند یا با نمایه رنگی اشتباه ذخیره شده باشند. بعضی اوقات حاوی عناصری هستند که فقط تا حدی در تابلو هنری قرار می گیرند یا از تعداد زیادی چیز دیگر تشکیل شده اند که کار با جلوه ها را غیرممکن می کند. از این رو موردی ضروری برای یادگیری افتر افکت به نظر رسید.

این باعث ایجاد سردرگمی و تضاد زیادی بین نقاشی و انیمیشن می شود که مکان خوبی برای شروع یک پروژه نیست.

Adobe Creative Cloud را دریافت کنید
شگفت آورترین چیزی که من آموخته ام این است که طراح به سختی تصور می کند که باعث کار اضافی شده است. آنها فقط نیاموختند که انیماتورها برای راه اندازی یک مجموعه موفق به چه مواردی نیاز دارند.

برای کاهش درد ، لیستی از موارد اساسی آورده ام که باید از اثرات گرافیک Illustrator بعد از هر اثر آگاه باشید.

فیلم های پیشنهادی برای شما …

01. چند لایه ایجاد کنید
اگر نمودار گرافیکی شما کامل است اما فقط یک یا دو لایه درون تصویرگر دارید ، هنوز کار شما تمام نشده است. برای متحرک سازی گرافیک جدید خود ، باید هر زیر لایه را در لایه خاص خود جدا کنید. تحریک یک لایه منفرد که دارای قسمتهای زیادی است نتیجه ای سخت و غیرحرفه ای می دهد.

به عنوان مثال ، اگر یک آرم سه حرفی دارید ، ممکن است بخواهید یک لایه با تمام عناصر موجود در حرف اول ایجاد کنید ، سپس یک لایه دیگر برای حرف دوم و یک لایه سوم برای حرف سوم ایجاد کنید. بعد از افکت می توانید به راحتی هر حرف را آزادانه جابجا کنید. اگر آن را بدون هیچ لایه اضافی به عنوان پرونده .ai ذخیره می کردید و سپس آن را به مرحله اجرا در می آورد ، این یک لایه مسطح است.

بر روی نماد هدف کلیک کنید تا مشخص شود چه موردی مشخص است

بر روی نماد هدف کلیک کنید تا مشخص شود چه موردی مشخص است
در پانل Illustrator Layers ، با کلیک کردن روی نماد هدف در کنار هر عنصر ، مشخص کنید کدام مورد است. همچنین می توانید قابلیت مشاهده هر مورد را برای دیدن تغییر دهید.

با استفاده از منوی نشان داده شده در بالا ، لایه های جدید ایجاد کنید

با استفاده از منوی نشان داده شده در بالا ، لایه های جدید ایجاد کنید
با کلیک بر روی دکمه “ایجاد لایه جدید” در پایین پانل لایه ها ، چندین لایه جدید ایجاد کنید و هر یک از آنها را نام ببرید. هنگامی که همه چیز را شناسایی کردید ، آن را به لایه مناسب منتقل کنید. این اطمینان می دهد که ترتیب جدید موارد در هر لایه نحوه نمایش آنها را نشان می دهد.

انتقال هر مورد به طور مستقل به لایه های مختلف می تواند آزار دهنده باشد ، اما راه ساده تری وجود دارد. اگر همه چیز در یک لایه است ، کافیست آن لایه را انتخاب کرده و سپس “ادامه لایه ها (طرح بندی)” را از فهرست پنل لایه ها انتخاب کنید. با این کار همه اشیا inside داخل لایه به لایه تبدیل می شوند. سپس می توان این لایه ها را از این لایه بیرون کشید تا لیست کاملی از لایه ها جمع شود.

مطمئن شوید که لایه های خود را به درستی برچسب گذاری کرده اید

مطمئن شوید که لایه های خود را به درستی برچسب گذاری کرده اید
سپس تمام لایه های موجود در صفحه لایه ها در After Effects قابل مشاهده خواهند بود ، بنابراین شما می توانید آنها را آزادانه حرکت دهید. اگر بعضی از لایه های جدید به قسمتهای کوچکتر از لایه های دیگر تبدیل شوند ، سپس هر دو را با هم بکشید.

با اطمینان از مناسب بودن هر نام لایه به انیمیشن کمک کنید! وقتی فایل به Effect منتقل شد ، نام لایه ها باقی می مانند. در حقیقت ، فراخوانی هر لایه باعث می شود شناسایی سریعتر و بدون درد هر یک از لایه ها انجام شود.

02. تابلوهای هنری خود را تغییر اندازه دهید
هنگام وارد کردن افتر افکت ، تفاوتی بین اندازه تابلوی هنری و گرافیک شما وجود دارد. اگر یک تابلوی هنری 10x10px دارید که پس از تأثیر در 1920×1080 ، یک گرافیک کوچک را وارد می کند ، برای رسیدن به اندازه مناسب قبل از انیمیشن به کار بیشتری نیاز دارد. خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که تابلوی هنری شما در Illustrator مقیاس بندی شده است تا اندازه یا بزرگتر از ترکیب After Effects شما باشد.

اطمینان حاصل کنید که تابلوی هنری شما با مقیاس تنظیم شده After Effects برابر باشد

اطمینان حاصل کنید که تابلوی هنری شما با مقیاس تنظیم شده After Effects برابر باشد
تبلیغات
قبل از ذخیره مطمئن شوید که هیچ بخشی از گرافیک شما از لبه های تابلوی هنری بریده نشده است. ممکن است در یک نقاشی مانند یک تصویر فولادی به نظر برسد ، اما اگر برای انیمیشن باید کوتاه شود ، اگر لبه ها به همان شکل لبه تخته هنر بچسبند ، ایده خوبی نیست. هر آنچه در داخل تابلوی هنری است بعداً در جلوه ها نشان داده خواهد شد و هیچ چیز خارج از آن نخواهد بود. به زبان ساده ، اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی که برای جابجایی نیاز دارید در حد مجاز است.

اگر چند تابلوی هنری دارید ، می توانید آنها را به صورت پرونده های جداگانه ذخیره کنید. هنگامی که پرونده خود را ذخیره می کنید ، از شما خواسته می شود گزینه های Illustrator خود را پیکربندی کنید. مطمئن شوید که each هر تابلوی هنری را در یک فایل جداگانه ذخیره کرده اید. ’سپس می توانید به هر فایل Illustrator جدید بروید و مطمئن شوید که همه لایه ها به طور مناسب برای انیمیشن از هم جدا شده و نامگذاری شده اند.

03. حالت رنگ سند را تغییر دهید
CMY فقط برای چاپ است – حالت رنگ خود را روی RGB تنظیم کنید

CMY فقط برای چاپ است – حالت رنگ خود را روی RGB تنظیم کنید
قبل از ذخیره فایل خود برای وارد کردن در After Effects ، مطمئن شوید که در RGG کار می کنید. عالی برای CMYKP

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *