آموزش طراحی لوگو و انتخاب سبک مناسب برای آن

احتمالا اگر در زمینه ای مشغول به کار باشید با کلمه ی لوگو آشنا هستید شاید از آموزش طراحی لوگو هم استفاده کرده باشید و برای معرفی شغل خود به کاربران از یک لوگو و برند مخصوص استفاده می کنید. اما در صورتی که در ابتدای راه هستید و به تازگی آموزش طراحی لوگو را شروع کرده اید ممکن است هنوز نسبت به طراحی لوگو برای حوزه ی کاریتان اقدام نکرده باشید. ازین رو در ادامه این دوره مقدماتی از آموزش طراحی لوگو را در اختیار شما قرار داده ایم تا بیشتر با چگونگی طراحی لوگو و ساخت آرم آشنا شوید و یاد بگیریم که چطور لوگو طراحی کنیم.


لوگو ها به صورت بصری تاثیر مثبتی از کسب و کار ایجاد می کند. در نتیجه اکثر سازمان ها برای خود یک لوگوی مناسب طراحی می کنند و یا از آموزش طراحی لوگو استفاده می کنند اما تعداد انگشت شماری از آن ها با سبک های مختلف آن آشنایی دارند و برای یادگیری طراحی لوگو اقدام کرده اند، که با توجه به نیاز و هدف موجود می توان بهترین سبک را برای آن در نظر گرفت.

 

در حالی که مطمئناً می توانید در آموزش ساخت لوگو حرفه ای انواع مختلف سبک های آرم را به دسته های اضافی تقسیم کنید ، با یک بررسی دقیق تر در آموزش طراحی لوگو مشخص می شود که سبک های اصلی آرم در چهار سبک مشخص گنجانیده شده اند: برچسب های متن ، نشانگرهای نامه ، آرم های گرافیکی و آرم های ترکیبی.

بیایید در این آموزش طراحی لوگو ببینیم هر کدام از اینها چیست.

آرم ورد
برچسب های کلمه آرم های چاپی هستند که در آموزش لوگو سازی به آنها انواع آرم نیز گفته می شود. به زبان ساده ، آنها کلماتی هستند که به طراحی لوگو تبدیل شده اند. به کوکا کولا و دیزنی فکر کنید. با توسعه طرح های آرم ، آنها بسیار ساده هستند و مارک های فراموش نشدنی را ایجاد می کنند. شرکت هایی که می خواهند هویت نام تجاری خود را متمایز کنند ، آرم های برچسب صوتی را انتخاب می کنند. در اینجا تمرکز بر نام تجاری کامل مانند آرم شرکت های رسانه ای مانند Google ، Netflix و Facebook است.

جای تعجب نیست که این آرم ها و لوگو ها برای مارک های کوتاه با صدای متفاوت بسیار موثر هستند. به عنوان مثال گوگل را در نظر بگیرید. ممکن است منطقی نباشد جز این که صدایی است که روی زبان یا گوش سنگین نمی شود. گفتن آن آسان و منحصر به فرد است ، به اندازه کافی برای یادآوری. با کمی نوشتن هوشمندانه و رنگ های هوشمندانه و استفاده از تکنیک های طراحی لوگو ، یک آرم نمادین ایجاد می شود.

برای انتخاب یک علامت متن به عنوان آرم مارک تجاری خود ، به قلم ها در آموزش طراحی لوگو بسیار توجه کنید. از قلم استفاده کنید که نشان دهنده کار منحصر به فرد شما است ، خوانایی دارد و می تواند شکل آن را هنگام اندازه گیری حفظ کند که با دانلود آموزش طراحی لوگو با adobe illustrator می توانید بهتر آن ها را یاد بگیرید.

برچسب های کلمه ای رایج:

مناسب برای:

مارک هایی با نام های برجسته.

علائم تجاری با نام کوتاه تر از یک کلمه.

– جدیدترین مارک هایی که خواهان شناسایی فوری هستند.

آرم های Lettermark (همچنین به عنوان Monograms نیز شناخته می شود)
برچسب های کاراکتر بسیار شبیه به آرم های برچسب هستند اما هنوز بسیار متفاوت هستند. وقتی کلمات کلیدی کل کل هستند ، حروف مخفف هستند. اینها همچنین آرم های مبتنی بر شخصیت هستند ، به این معنی که هیچ نماد یا نمادی وزن طرح را تحمل نخواهد کرد. بنابراین ، حروف تایپی را انتخاب کنید یا ایجاد کنید که ساده ، خواندنی و مربوط به عملیات اصلی شرکت شما باشد.

در آموزش طراحی لوگو به آرم های Lettermark مونوگرام نیز گفته می شود. به نمادهای C دو بهم پیوند خورده Chanel یا آرم خوشنویسی IBM فکر کنید. برای اینکه حروف چشمگیر به نظر برسد ، شما به یک طراح واقعا هوشمند نیاز دارید که از جزئیات آگاه باشد و برای ایجاد یک آرم فراموش نشدنی کار کند.

معمولاً آرم های مارک دار توسط مارک هایی استفاده می شوند که نام طولانی تر یا سخت تری دارند. با استفاده از حروف اول نام تجاری ، این شرکت ها به کمک آموزش طراحی لوگو به راحتی می توانند نام تجاری ایجاد کنند که امکان یادآوری سریع و ظاهر ساده را فراهم می کند. شاید برای استارت آپ های جدیدی که هنوز هم نیاز به زمان دارند تا نام تجاری خود را به چیزی محبوب تبدیل کنند مناسب نیست.

مونوگرام محبوب:

مناسب برای:

مارک های کاملاً تثبیت شده.

علائم تجاری با نام های طولانی یا دشوار.

مارک های جدید اگر بتوانند از فرم کامل نام تجاری زیر مارک استفاده کنند.

آموزش طراحی لوگو های تصویری
احتمالاً می توانید نگاهی به نام ، آرم های تصویری متشکل از آیکون ها ، نمادها ، تصاویر و تصاویر بیندازید. آنها به عنوان آرم های گرافیکی ، هر آنچه را که نیاز دارند با استفاده هوشمندانه از تصاویر منتقل می کنند. آرم های معروف این نوع Apple Inc ، گنجشک توییتر و سوت های سبز استارباکس هستند.

معمولاً مارک هایی که از آرم های تصویری استفاده می کنند از قبل شناخته شده اند و در آموزش طراحی لوگو نیز مطرح می شوند. مردم نام آنها را می دانند و آنها را به خوبی می شناسند. بیشتر اوقات ، آرم های تصویری همانطور که در مورد آرم استارباکس وجود داشت ، به عنوان پسوند طرح های قدیمی ظاهر می شدند. آنچه که به عنوان مخلوطی از تصویر و متن آغاز شد ، اکنون فقط توسط تصویر قابل تشخیص است.

پس از آموزش طراحی لوگو هنگام انتخاب یک نشان گرافیکی ، به نحوه تصمیم گیری برای ادغام کل مارک تجاری خود در یک نمودار بسیار توجه کنید.

آرم های گرافیکی محبوب:

مناسب برای:

مارک های معروف کاملاً تثبیت شده.

مارک هایی با چشم انداز قوی در آینده و فرصت های رشد قوی.

– استارتاپ هایی با نام های سخت و طولانی که می خواهند از نمادهای آرم گرافیکی استفاده کنند.

مجموعه آرم ها در آموزش طراحی لوگو
آرم مرکب ترکیبی از همه یا برخی از سبک های آرم ذکر شده در بالا است. عمدتا شامل یک تصویر با یک قطعه متن به شکل نام تجاری و / یا آرم خواهد بود. هم ترازی متن و تصویر را می توان به روش های مختلف در یک طرح و بدون قوانین سخت و سریع برای هدایت طرح انجام داد.

در آموزش طراحی لوگو آرم های مرکب بیشترین توضیحات را دارند. آنها به سختی جایی برای تخیل باقی می گذارند. بنابراین ، آنها گزینه مناسبی برای استارتاپ ها به ویژه آرم های اساسی هستند که بعداً می توانند بهبود یا بهبود یابند. با آرم های مرکب ، از قسمت گرافیکی آرم شما می توان به طور انحصاری در آینده استفاده کرد ، بنابراین به کمک نکات طراحی لوگو خوب طراحی کنید.

آرم های مرکب در بسیاری از دسته های دیگر مانند آرم ها (آرم های گروه بندی شده با یک قاب مشخص از هر شکل) ، آرم های طلسم (گسترش سبک های دیگر آرم ها که شخصیت های کارتونی به سفیران نام تجاری تبدیل می شوند) و سایر موارد قرار می گیرند.

خب به پایان این قسمت از آموزش طراحی لوگو رسیدیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *