آموزش سالیدورک برای مدلسازی یک نمونه غیرشکستنی

آیا با خطاهای بازسازی دست و پنجه نرم کرده اید یا مشکل مدل 3D CAD از کنترل خارج شده است؟ این مقاله آموزش سالیدورک 2018 شامل نکاتی در مورد چگونگی طراحی قطعات سفارشی گروه خود و همچنین کمک به برنامه ریزی جلسات برای کار با آنها است.

اگرچه بر روی SOLIDWORKS متمرکز است ، روشهای مورد بحث در اینجا باید در مورد هر برنامه CAD نیمه وقت اعمال شود. این مقاله یک کار در حال انجام است که در SOLIDWORKS World 2019 ارائه شده است ، جایی که می توانید دو پاورپوینت و یک فیلم ضبط شده از بسیاری از روش های توصیف شده را اینجا وارد کنید.

یک نمونه ایجاد کنید
من می خواهم یک روش کار ساده در این آموزش رایگان نرم افزار سالید ورک ارائه دهم (شکل 1 را ببینید) ، در غیاب یک مدل پیچیده تر ، که می تواند پایه ای برای ساخت یک مدل CAD خوب باشد.

شکل 1. یک حرکت حرکتی ساده را شروع کنید.
تا آنجا که ممکن است ، پس از ساختن الگوی طراحی برای مدل ، اشکال باید به هندسه مرجع و طرح اصلی بازگردند. پیشرفت این روند همچنین به آزمایشات انجام شده در طول آزمایش ها بستگی دارد – اما مطمئن شوید که کار شما مطابق با برنامه ، تعمیر و تعمیرات اساسی است.

 

شکل 2. تهیه نقشه دستی از رئوس مطالب.
ترسیم دستی یک طرح کلی همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است ، قبل از شروع فرآیند مدل سازی ، یک پیش شرط است. این طرح سعی می کند شکل کلی مدل شما و برخی پارامترهای اصلی را که هدف طراحی مدل را هدایت می کنند ، تعریف کند. خیلی بهتر است که این را درک کنید و نه بعد از اینکه یک درخت ویژگی طولانی دارید.

برای ایجاد طرح خود ، تمام آنچه شما نیاز دارید یک قلم و کاغذ است (و همانطور که در شکل 2 به وضوح می بینید ، لازم نیست که یک هنرمند باشید). یک عکس هوشمند سریع لیست فیلم های شما را نشان می دهد. مگر اینکه کاملاً مطمئن باشید که تصویر ذهنی روشنی از نتیجه نهایی در ذهن خود دارید ، از این مرحله صرف نظر نکنید!

از طراحی دستی ، از قبل در نظر بگیرید که چه ویژگی های اصلی مدل شما را تشکیل می دهد. این به شما کمک می کند ساختار را به سمت نقشه ها و هندسه مرجع هدایت کنید که در مراحل بعدی ایجاد خواهد شد.

هندسه مرجع و نقاشی های اولیه را ایجاد کنید (شکل 3 را ببینید) – این صفحات ، محورها و نقاشی هایی است که برای ایجاد بیشتر ویژگی های قطعه استفاده می شود. ایجاد هندسه مناسب مستلزم “اندیشیدن” از ویژگی هایی است که قصد دارید ایجاد کنید. داشتن هندسه مرجع بیشتر از آنچه لازم دارید خوب است ، زیرا می توانید هندسه یا نقاشی های منحصر به فردی را که استفاده نمی کنید یا در پایان روند مدل سازی حذف کنید.

 

شکل 3. استفاده از هندسه نسبی و نقشه های اولیه.
ویژگی های اصلی ویژگی هایی هستند که قسمت عمده ای از شکل کلی مدل را تشکیل می دهند و هرگز سرکوب و حذف نمی شوند. این خصوصیات باید فقط به هندسه مرجع و نقشه های اولیه اشاره داشته باشد. شاید مهمترین قانون برای پیشرفت در یک مدل این باشد که هرگز چیزی را که قبلاً در نقاشیهای اولیه و هندسه مرجع تعریف شده است ، دوباره تعریف نکنید.

 

شکل 4. نقش خصوصیات اصلی.
ویژگی های اصلی معمولاً شامل یک ویژگی پایه اولیه هستند ، به علاوه تعداد انگشت شماری از ویژگی های دیگر که مشخصات کلی قسمت مدل را تشکیل می دهند (شکل 4 را ببینید).

مشخصات ثانویه ممکن است به هندسه مرجع اولیه و نقشه های پایه یا به ویژگی های اصلی اشاره داشته باشد (شکل 5 را ببینید). برای تعیین اینکه آیا یک ویژگی در دسته ویژگی های ثانویه است یا خیر ، از خود بپرسید: “آیا من هرگز می خواهم آن را از طراحی سرکوب یا حذف کنم؟” اگر پاسخ مثبت است ، این ویژگی ممکن است ثانویه باشد. ویژگی های ثانویه معمولاً مواردی مانند برش ، جیب ، سوراخ و رئیس را شامل می شود.

 

شکل 5. مشخصات ثانویه ممکن است به هندسه مرجع اولیه اشاره داشته باشد.
ویژگی های جزئیات ویژگی هایی هستند که می توانید برای ایجاد نسخه با جزئیات کم از مدل ، آنها را سرکوب یا حذف کنید. این شامل سیمها ، فیله های کوچک ، محفظه ها و متن است (شکل 6 را ببینید).

 

شکل 6. ویژگی های جزئیات را می توان به راحتی حذف یا سرکوب کرد.
مطابق نقشه
دستیابی به برنامه آسان است – چالش واقعی این است که وقتی کارها سخت است به آن پایبند باشید!

این روش مدل سازی به دو چیز بستگی دارد: سازماندهی و استفاده دقیق و انتخابی از منابع و روابط.

من به شدت توصیه می کنم برای کمک به سازماندهی از پوشه ها استفاده کنید.

قرار دادن ویژگی های مناسب در پوشه های مناسب ، خودآزمایی ذاتی را برای اطمینان از سازگاری شما با طرح مدل فراهم می کند. ساختار پوشه همچنین به شما امکان می دهد ناوبری را در درختان ویژگی بزرگ مدیریت کنید. هنگامی که با روند استاندارد احساس راحتی کردید ، می توانید از نام سختگیرانه این پوشه ها به روشی که برای شما بهتر است منحرف شوید.

در حالی که الگوی شافت فقط 27 ویژگی دارد (شکل 7 را ببینید) ، یک درخت دارای ویژگی طولانی تر نیازی به اشغال فضای عمودی بیشتر هنگام استفاده از پوشه ها ندارد.

 

شکل 7. نمونه ای از شافت با 27 ویژگی.
برخی از کاربران ممکن است ترجیح دهند به جای استفاده از پوشه ها ، طرح ها / ویژگی های منفرد را برچسب گذاری کنند – روش سازمان قانونی دیگر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *